KOUČING

Sve popularniji vid razvoja zaposlenih jer omogućava kompletnu i neograničenu posvećenost razvojnim potrebama pojedinca i time obezbeđuje visoku efektivnost. Izuzetno cenjen i rado korišćen od strane osoba na menadžerskim pozicijama i svih onih koji imaju konkretan, gorući problem ili situaciju koja zahteva odluku ili rešenje. Opseg potencijalnih tema je praktično neograničen.

Proces omogućava identifikaciju željenih ciljeva, sveobuhvatnu analizu trenutne situacije, otkrivanje opcija za buduće pravce delovanja i odlučivanje o sledećim koracima. Dizajniran je tako da olakša izbor o tome šta klijent treba da radi više ili manje, isto ili drugačije u budućnosti da bi ostvario svoje ciljeve.

Realizuje se u formi poverljivog vođenog razgovora 1-na-1 (kouč i klijent), licem u lice ili telefonski, pri čemu temu definiše sam klijent, a uloga kouča je da vodi proces, obezbedi objektivan uvid klijentu i omogući mu da sam dođe do traženih odgovora čime se osigurava maksimalna posvećenost sprovođenju u praksu.

Trajanje pojedinačnog susreta (sesije) zavisno od raspoloživog vremena klijenta i teme, može biti od 30 do maksimalno 90 minuta (optimalno 45-60 minuta).

Može biti jednokratna aktivnost, ili po potrebi koncipirana kao razvojni program (priprema ili prilagođavanje na novu poziciju, podrška u rešavanju poslovnih situacija…).Iako se u praksi često koristi samostalno, zbog svoje efektivnosti i komplementarnosti sa drugim razvojnim aktivnostima, često se kombinuje sa seminarima u okviru trening akademija. Na taj način, svi učesnici programa imaju istu bazu, a kroz koučing se postiže individualizacija cele priče.

Koučing nije magični štapić, ali ruši mnoge barijere i pomaže postizanju fenomenalnih rezultata.